Czym jest SEO content marketing i jakie daje korzyści

Żeby nasza firma zdobyła popularność na rynku bardzo ważne jest zapewnienie jej pierwszych pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Nie jest to jednak tak proste jak mogłoby się wydawać. Dostosowanie treści strony internetowej pod pracę wyszukiwarek, nie dbając jednocześnie o jakość treści na naszej stronie nie jest dobrym rozwiązaniem.

Uwaga, artykuł sponsorowany

Treść i wyszukiwarki

Wyobraźmy sobie sytuację, w której teksty na naszej stronie pisane są jedynie w taki sposób, żeby zapewniały wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. W wielu przypadkach możemy to osiągnąć. Jednak kiedy potencjalny klient wchodzi na naszą stronę jest stanie w przeciągu kilku sekund stwierdzić czy znajduje się na niej coś wartościowego, czy są tam dostępne informacje, których szuka. Jeżeli nasza strona nie spełni jego standardów natychmiast ją opuszcza i już nie wraca. Nawet jeżeli osiągniemy wysokie pozycje w internetowej wyszukiwarce, a nie zapewnimy sobie odpowiedniej treści, nie możemy liczyć na wzrost zainteresowania ofertą naszej firmy, a tym samym i na zwiększenie obrotów.

Innym sposobem na pozyskanie klientów jest content marketing, który opiera się na wysokiej jakości treściach, wartościowych dla potencjalnych klientów. Content marketing nie dba o wyszukiwarki internetowe, liczy na to, że sam się obroni. I tak się zresztą w większości wypadków dzieje. Teksty pisane zgodnie z zasadami content marketingu są wartościowe, trafiają w oczekiwania ludzi, którzy szukają przydatnych i unikalnych treści. Warto zaznaczyć, że nie są to wyłącznie teksty reklamowe. Techniki stosowane w content marketingu obejmują także tworzenie infografik, raportów, poradników, e-booków, czy prowadzenie bloga.

Stosunkowo nowym pomysłem jest połączenie content marketingu z pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach internetowych.

SEO content marketing, o którym mowa, stawia na połączenie dobrych treści z tradycyjnym pozycjonowaniem SEO. Pisane treści są nadal wartościowe i pożądane przez potencjalnych klientów, jednak stosuje się w nich odpowiednio dobrane i ulokowane słowa kluczowe, które zwiększają szansę na wychwycenie tekstu przez wyszukiwarki internetowe. Ważnym aspektem w SEO content marketingu jest także linkowanie stron. Zewnętrzne linki prowadzące do witryny zapewniają nam zwiększenie liczby odwiedzin, a ponadto mogą przyczynić się do poprawy widoczności serwisu w wynikach wyszukiwarek internetowych. Eksperckie treści i fachowe opracowania wpływają z kolei na tworzenie pozytywnego wizerunku firmy, a także pomagają zwiększać rozpoznawalność oraz budować silną markę.

 

Źródło: Agencja SEO SEMTEC

Print Friendly, PDF & Email