Mały biznes w sieci – podsumowanie i trendy w 2015 roku
W przeciwieństwie do małych przedsiębiorców z większości krajów UE oraz zza Oceanu, polscy właściciele niewielkich firm wciąż prezentują zachowawczy stosunek do obecności i widoczności w sieci. W Nowym Roku warto pomyśleć o zmianie toku postępowania. Trendy na 2015 roku są klarowne – szeroko rozumiany marketing internetowy będzie odgrywał coraz większą rolę w tzw. small businessie.
Uwaga, artykuł sponsorowany
Polska w ogonie unijnej stawki
Dane zaprezentowane w raporcie „Społeczeństwo informacyjne w liczbach 2014” (autorstwa Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji) pokazują, że Polacy mają sporo do nadrobienia w kontekście posiadania stron internetowych. Średnia unijna dla przedsiębiorstw wynosi 73 procent (dane za 2013 rok), Polska zaniża poziom z wynikiem 66 procent, z czego dla małych firm ten odsetek wynosi zaledwie 61 procent. Niedoścignionym wzorem są biznesmeni ze Skandynawii.
A oto czołowa „dziesiatka” krajów UE pod względem posiadania stron przez przedsiębiorstwa (dane z raportu MAC):
Nasi rodzimi przedsiębiorcy z dystansem podchodzą również do komunikacji z klientami przy pomocy portali społecznościowych. Średnia dla Polski, to tylko 19 procent, co znów nas plasuje w końcówce unijnej stawki. Do liderów należą natomiast:
- Malta: 55 %
- Holandia 50 %
- Irlandia 48 %
- Szwecja 45 %
- Wielka Brytania 42 %
Mamy sporo do nadrobienia i bez wątpienia warto w Nowym Roku przemyśleć strategię dotyczącą widoczności przedsiębiorstwa w internecie. Zwłaszcza, że dla klientów podstawowym źródłem informacji na temat produktów i usług jest internet.
Małe przedsiębiorstwa w sieci – trendy 2015
Według przewidywań zagranicznych ekspertów, 2015 r. ma być bardzo dobrym okresem dla małych przedsiębiorców. A szczególnie dla tych, którzy będą aktywni w wirtualnym świecie. Typowe strony-wizytówki są podstawą. Coraz większe znaczenie odegra jednak content marketing i co za tym idzie tworzenie wartościowym treści dla potencjalnych klientów. Dlatego warto uzupełnić stronę o bloga służącego do zbudowania wizerunku eksperta w danej tematyce. I zapamiętać słowa Natashy Courtenay-Smith, właścicielki Natasha Courtenay-Smith Studios:
Dziś nie do przyjęcia jest stwierdzenie: „klienci dotrą do mnie dzięki poczcie pantoflowej”. Wszystko jest googlowane i brak strony internetowej uważam za dziwną decyzję. Dodam, że podstawowa witryna nie wystarczy. Klienci oczekują przejrzystych i responsywnych stron.
Na tym oczywiście nie koniec. Wśród trendów wskazuje się również wykorzystanie Youtube do prezentowania produktów czy usług. Najważniejsze zalety takiego rozwiązania to darmowa promocja o olbrzymim zasięgu, a także kreowanie odpowiedniej relacji z klientami.
Kolejnym istotnym aspektem skutecznej promocji w sieci są social media. Konsumenci jeszcze chętniej będą wymieniać się opiniami na popularnych portalach. Aktywna obecność przedsiębiorców umożliwia niemal natychmiastową reakcję na oczekiwania i pragnienia klientów.
Widoczność firmy w sieci stosunkowo niewielkim kosztem
Skąd wziąć na to wszystko pieniądze? – zapyta duże grono przedsiębiorców. Wbrew pozorom, koszt utworzenia atrakcyjnej witryny nie nadwyręży zbytnio firmowego budżetu. Serwer www dla firm od NetDC.pl – https://www.netdc.pl/serwery-www kosztuje rocznie ok. 7,8 razy mniej niż wydatki, jakie Polacy przewidzieli na Boże Narodzenie w 2014 roku. W ofercie Premium do dyspozycji mamy:
- konto o pojemności 75 GB
- miesięczny pakiet transferu 800 GB
- limit procesora 24 %
- bezpłatną domenę .pl
- całodobowe wsparcie techniczne
- darmowy certyfikat SSL
- pakiet WebDeveloper
- możliwość skorzystania z 14 dniowego, bezpłatnego okresu testowego
Należy również podkreślić, że NetDC.pl wykonuje pełną kopię zapasową, a dane są archiwizowane przez 14 dni na niezależnych serwerach. Dzięki temu, nawet stosunkowo późno wykryty problem nie będzie katastrofalny w skutkach. Ciekawą propozycją wskazanego usługodawcy jest także nieznacznie droższy produkt sygnowany nazwą „Innowacyjny VPS z DirectAdmin” https://www.netdc.pl/serwery-vps– usługa bezkompromisowa, dla osób/firm, gdzie szybkość ładowania witryny oraz najwyższa stabilność są priorytetem.
Mocne parametry i przystępna cena powodują, że w 2015 r. oferta NetDC.pl zapewne będzie należeć do najchętniej wybieranych. Warto sprawdzić.