Oprogramowanie sklepu internetowego do prowadzenia aukcji

Właściciele sklepów internetowych wciąż szukają sposobów na to, by zaistnieć na rynku z jakimś nowym pomysłem, dzięki któremu zawojują świat e-commerce. Znalezienie niszy wydaje się coraz trudniejsze, ale nie na tyle, żeby przy odrobinie szczęścia nie wpaść na pomysł jak i co sprzedawać.

Jedną z opcji, która przypuszczalnie pomoże w rozwijaniu sprzedaży jest możliwość prowadzenia aukcji dla użytkowników, którzy mogą licytować cenę towaru. Niektóre produkty można sprzedawać z opcją „kup teraz” i w ten sposób klient nie musi czekać na towar do zakończenia licytacji. To rozwiązanie, czyli wdrożenie w sklepie modułu do prowadzenia aukcji jest bardziej uniwersalne. Daje szansę na testowanie sposobu sprzedaży i wybór optymalnej formy prowadzenia internetowego sklepu. Do tego, żeby odnieść sukces, potrzebna jest jeszcze wizja. Inwestowanie w dodatkowe funkcjonalności powinno być więc poprzedzone analizą.

W jakiej branży sprawdzi się aukcyjny e-sklep?

Tak naprawdę nie ma ograniczeń. W przypadku sklepu, w którym tylko jego właściciel wystawia produkty na aukcje, decyzja ta musi być przemyślana, bo może się okazać, że nie każdy produkt będzie oceniony przez klienta jako wart uwagi i czekania na rozwiązanie licytacji. Najlepiej, gdyby były to rzeczy jednostkowe, niedostępne szerzej na rynku. Mogą to być przedmioty kolekcjonerskie, książki, których nie można już kupić w księgarni, produkty wykonane własnoręcznie. Również artyści mogą pokusić się o taką formę sprzedawania swoich dzieł. Ktoś jednak może powiedzieć: no dobrze, ale mogę przecież wystawić produkty w sklepie przez Allegro. Oczywiście, to właściwie monopolista na naszym rynku, ale właściciele sklepów internetowych – oprócz płacenia prowizji – muszą się liczyć również z nieobecnością własnej marki w umysłach potencjalnych klientów. Jeśli chcemy, by nasza firma była rozpoznawana, to lepiej zawalczyć o dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania, niż ciągle martwić się poszukiwaniem nowych klientów i obniżaniem ceny do granic opłacalności. Inwestycja w optymalizację sklepu może okazać się w tym bardzo pomocna.

Sklep do prowadzenia aukcji jak Allegro?

Nie łudźmy się, wykonanie oprogramowania sklepu, które miałoby działać podobnie do najbardziej znanego portalu aukcyjnego, raczej nie będzie możliwe – głównie z powodów finansowych. Ta popularna platforma jest niezwykle zaawansowanym mechanizmem, wymagającym także potężnej infrastruktury serwerowej do obsługi ogromnej ilości danych. Co jakiś czas przedsiębiorcy zgłaszają firmom programistycznym chęć udostępnienia również swoim użytkownikom możliwości wystawiania przedmiotów/produktów na licytację lub z opcją „kup teraz”. Czy w ramach sklepu da się zainstalować taką funkcjonalność? Istnieje możliwość wdrożenia w ramach sklepu modułu pozwalającego na rejestrowanie się użytkowników chcących wystawić swoje produkty na aukcjach. Wtedy oddajemy do dyspozycji naszych klientów opcje niezbędne do przeprowadzania tego typu transakcji (m.in. „okienko” do deklarowania kwot). Po wystawieniu aukcji nie ma możliwości edytowania danych, można tylko zakończyć aukcję przed czasem. Jako właściciele sklepu możemy pobierać prowizje między stronami transakcji.

Urszula Witkowska
AptusShop.pl

Print Friendly, PDF & Email